דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שרת ארגוני מול שרת באירוח (הטוב, הרע והכדאי...) 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2068 פעמים ]

לקנות או לא לקנות שרת לעסק?

למעשה לפני שניגע בשאלה זו יש להתייחס לאיזה סוגי שרתים ושירותים מחייבים שרת לעסק.


    • למה השרת ישמש? שיתוף קבצים, הדפסות, דואר, גיבוי, ניהול משתמשים והרשאות.
    • כמה עובדים חובה לרכוש שרת? 3 עובדים אולי 20?
    • איזו תוכנות מחייבות שימוש בשרת? אפשר גם בלי?
    • כמות תעבורת הנתונים פנים ארגונית, גמישות בשינויים או כמות המשתמשים שמתחלפים בפרקי זמן קצרים.

כעקרון, כל שירות שהשרת יבצע במשרד, ניתן לקבל גם כשירות מרוחק. יחד עם זאת, לא תמיד תהיה כדאיות להעביר את השירות החוצה או לחילופין להחזיק שרת רק בשביל שירות בסיסי.

רכש שרת - יש לזכור שברגע שהחלטנו על רכישת שרת, החלטנו על הוצאה מיידית (פחת בהנה"ח) ותחזוקה (הוצאה שוטפת). כחלק מההוצאות המיידיות יש לקחת בחשבון את רכישת השרת ("הברזל"), תוכנת השרת (מערכת הפעלה ורישיונות חיבור) והחשוב מכול הקמת השרת. לאחר מכן יש לרכוש תוכנות שונות כמו תוכנת אנטי וירוס (אם זהו שרת יחיד בארגון) ואם זהו שרת דואר אז גם אנטי ספאם, תוכנת גיבוי, מערכת הגיבוי וכמובן מדייות הגיבוי. לא לשכוח עלות תוכנות שונות בארגון (תוכנת הנה"ח או CRM או כל תוכנה אחרת) ואף יכולת גישה מבחוץ בצורה מאובטחת (חומת-אש Firewall). ההוצאות השוטפות חידוש רישיונות האנטי וירוס ואנטי ספאם, שירות ל-FW, רכישת מדיות גיבוי וההוצאה העיקרית - תחזוקה לשרת וכן, מומלץ לשלם על תחזוקה חודשית, מאשר לא לתחזק ואז לשלם הרבה כשתהייה תקלה...

אירוח שרת - משרד שלא מחזיק איש IT קבוע או לא מעוניין בהוצאה מיידית גבוהה או שלא יודע להעריך את הכדאיות הכלכלית (ROI) ברכישת שרת לארגון, נמליץ לו לשכור שירותי שרת חיצוניים (SaaS - Software as a Service ). אין עלות לרכישת שרת, אין צורך לדאוג לגיבויים, רמת אבטחת המידע גבוהה (הרבה יותר גבוהה ממה שהמשרד התכוון להשקיע ברכישת שרת פנים אירגוני), גישה לנתונים מכל מקום בעולם, זמינות השרת כמעט ללא מגבלה (אין כמעט Downtime), פתירת התקלות בזמן אפס (תקלה משותפת לכלל הלקוחות גורמת לחברה להפנות את כל המשאבים לפתרון מיידי), התשלום הקבוע בהתאם לשימוש, אין צורך בידע טכני או ברכישת רישיונות.

כיום שירותי ה-SaaS נמצאים בכול תחום למשרד הממוצע.


    • אם זה ניהול מערכת הנהלת החשבונות - כמו זום לעסקים.
    • אם זה מערכת דואר, כולל שיתוף יומנים, סנכרון הטלפון או ה-PDA, ואפילו קבלת סמס לפני כל פגישה.
    • אם זה מערכת אנטי ספאם או Mail Rellay למחשבים שבארגון.

בקיצור - לכל שירות "חשוב" ניתן לקבל היום פתרון זול, זמין, מהיר ונוח, בלי "הכאב ראש" והדאגות של התחזוקה והגיבוי - וכל זאת בעלויות נמוכות (ולפעמים חינאמיות) עם הגמישות והשליטה בדיוק כמו שרת ארגוני.

 

עופר הופמן 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב